Coll de Fatxes

Alçada: 550 m // Comarca: Ribera d’EbreBaix Camp // Categoria: 2a (des de Pratdip 3a categoria)

4 Variants:

1) Des d’Hospitalet de l’Infant: 14,5 km; 495 m de desnivell; 3,4% desnivell mitjà; 8,0% desnivell màx.; Coeficient 89.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

2) Des de la Cruïlla C-12 Móra la Nova – Ginestar: 12,2 km; 461 m de desnivell; 3,8% desnivell mitjà; 8,0% desnivell màx.; Coeficient 71.

3) Des de Pratdip: 9,7 km; 285 m de desnivell; 3,0% desnivell mitjà; 11,0% desnivell màx.; Coeficient 46.

Font: Frederic Ràfols Barrufet: Guia de colls de Catalunya, Andorra i Balears, ed. Cossetània Edicions

4) Des de la Riera de les Olles (sota Els Guiamets): 15,8 km; 386 m de desnivell; 2,4% desnivell mitjà; ?,?% desnivell màx.; Coeficient 74.

Guiamets - Coll de FatxesVessant molt bonica de fer per la bellesa de l’entorn i la tranquil·litat de la carretera que ve dels Guiamets fins arribar a Tivissa. Un cop arribats a Tivissa s’enllaça amb la carretera C-14 que ve de Móra d’Ebre i va cap a l’Hospitalet de l’Infant, ja més transitada.

Des que s’arranca l’inici de l’ascens, deprés de baixar dels Guiamets i creuar la Riera de les Olles, es va pujant direcció la Serra d’Almos, amb alguns pendents exigents que venen seguits d’alguns trams en descens que permeten recuperar-se de l’esforç.

Sortint de la Serra d’Almos continuem enfilant carretera amunt direcció Tivissa, tornant a trobar algun descanset de baixada en algun tram, fins arribar ben bé a l’entrada del municipi de Tivissa, des d’on anirem a buscar la C-14 direcció Vandellós i l’Hospitalet de l’Infant.

ED 17maig14 056 ED 17maig14 058

Un cop a la C-14, la carretera canvia completament, ara molt més ampla i transitada, però amb un voral ample i ciclable. Les pendents se suavitzen, malgrat el permanent sentit ascendent cap al Coll de Fatxes, amb algun tram que pica més, però que es supera amb certa solvència si es manté la pedalada ferma.

ED 17maig14 061 ED 17maig14 064 ED 17maig14 069 ED 17maig14 071 ED 17maig14 072 ED 17maig14 074

Nota: veritablement, el Coll de Fatxes es corona dins el tram de la T-311 direcció Pratdip, malgrat a la C-14 es senyalitza el coll, al qual no cal arribar si l’itinerari es prossegueix per la C-14 sense desviar-se’n.

Font: Marcel Borràs Ferrer mitjançant creador de rutes http://ekibike.com/index.php

Un pensament sobre “Coll de Fatxes

1. Retroenllaç: Rutas en bicicleta Baix Camp Coll de Fatxes - Ciclismo y Lectura. Reseñas sobre libros de ciclismo y artículos de opinión