Ascens a Castillejos

Alçada: 963 m // Comarca: Baix Camp // Categoria: 2a

3 Vessants:

1) Des d’Alforja : 11,1 km; 579 m de desnivell; 5,2% desnivell mitjà; 12,0% desnivell màx.; Coeficient 96.

Ascens CIMA.

Si es ve des de Les Borges la duresa del port és més un pèl més alta, però també es pot arribar provinents de Vilaplana i per aquest motiu l’altimetria d’aquesta vessant es contempla des d’Alforja.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

2) Des de la C-242 (cruïlla TP-4002) pel Coll d’Alforja: 10,9 km; 560 m de desnivell; 5,2% desnivell mitjà; 12,0% desnivell màx.; Coeficient 92.

La primera part de l’ascens es puja el Coll d’Alforja. Un cop es corona, cal continuar pujant per la carretera que va l’Arbolí, en un primer tram d’aproximadament 1 km amb rampes de fins al 12%. Superada aquesta part, les rampes poc a poc es van suavitzant i s’entra en un tram d’uns 2,5 km de pendents suaus amb alguna rampeta puntual de fins al 8%. Haurem deixat a mà esquerra la carretera que va a Arbolí per continuar per la que va a La Mussara. Després d’un petit descanset (Collet de l’Esbarrat -foto de l’encapçalament del post-) en el que es canvia de vessant i es poden veure bones vistes sobre el Camp, arriben els 2 km finals del port que tornen a ser força exigents, entre el 7% in 9% fins ja coronar. Un cop la carretera fa baixada i falsos plans s’arriba a l’antic campament militar dels Castillejos.

3) Des de la C-242 per l’Arbolí: 12,1 km; 601 m de desnivell; 4,6% desnivell mitjà; 17,0% desnivell màx.; Coeficient 125.

Aquesta vessant comença des de la C-242 pujant cap a Arbolí. Un cop superat l’exigent ascens fins l’Arbolí cal seguir fins empalmar amb la carretera que ve del Coll d’Alforja i dirigir-se direcció a La Mussara. En aquest punt la carretera es va enfilant suaument amb pendents suaus i alguna rampeta puntual de fins al 8%. Després d’un petit descanset (Collet de l’Esbarrat -foto de l’encapçalament del post-) en el que es canvia de vessant i es poden veure bones vistes sobre el Camp, arriben els 2 km finals del port que tornen a ser força exigents, entre el 7% in 9% fins ja coronar. Un cop la carretera fa baixada i falsos plans s’arriba a l’antic campament militar dels Castillejos.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Font: Marcel Borràs mitjançant creador de rutes Ekibike

Un pensament sobre “Ascens a Castillejos

1. Retroenllaç: Coll d’Alforja | Ports en bicicleta

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.