Ascens a Belltall

Alçada: 797 m // Comarca: Conca de Barberà –  Urgell // Categoria: 3a

5 Vessants:

1) Des de Sarral: 10,0 km; 327 m de desnivell; 3,3% desnivell mitjà; 10,0% desnivell màx.; Coeficient 46.

2) Des de Solivella: 8,0 km; 315 m de desnivell; 3,9% desnivell mitjà; 10,0% desnivell màx.; Coeficient 50.

3) Des de Passanant: 4,0 km; 165 m de desnivell; 4,2% desnivell mitjà; 14,0% desnivell màx.; Coeficient 46.

Belltall_vPassanant

Ascens que comença al Barranc de Vinyet, al qual cal accedir des de Passanant per una desviament a l’oest de la població, seguint el cartell que indica Belltall. Després d’un descens pronunciat s’arriba al barranc i comença la primera part de l’ascens, per una carretera secundària amb un asfalt en mal estat i amb unes primeres rampes exigents, amb puntes de l’11 i el 13%.  Al cap d’1,8 km hi ha una petita baixada d’uns 600  m que permet recuperar les cames per tornar a iniciar un nou tram de pujada exigent, entre el 8% i el 12 % gairebé tota l’estona fins arribar a Belltall. Un cop arribats a la població, si volem coronar la cota més alta cal dirigir-se a mà esquerra per la C-14 direcció Montblanc i arribar a l’alçada del creuament del Parc Eòlic que ve de Forès, a 797 m d’alçada.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

4) Des de Pont de Riucorb, cruïlla Ciutadilla: 9,5 km; 338 m de desnivell; 3,6% desnivell mitjà; 7,0% desnivell màx.; Coeficient 45.

5) Des de Cruïlla Verdú: 14,8 km; 400 m de desnivell; 2,7% desnivell mitjà; 7,0% desnivell màx.; Coeficient 55.

Font: Frederic Ràfols Barrufet: Guia de colls de Catalunya, Andorra i Balears, ed. Cossetània Edicions