Ascens a Belltall

Alçada: 797 m // Comarca: Conca de Barberà –  Urgell // Categoria: 3a

4 vessants:

1) Des de Sarral: 10,0 km; 327 m de desnivell; 3,3% desnivell mitjà; 10,0% desnivell màx.; Coeficient 46.

Belltall_vSarral.png

2) Des de Solivella: 6,5 km; 324 m de desnivell; 5,0% desnivell mitjà; 10,0% desnivell màx.; Coeficient 55.

Belltall_vSolivella.png

Vessant relativament poc atractiva pel volum de trànsit i l’amplitud de la carretera (amb força estona de 2 carrils de pujada i voral estret). Des de Solivella cal dirigir-se cap a Tàrrega per la C-14. Creuem la població amb uns pendents poc pronunciats (3,6%) i en sortir-ne la carretera ja comença a fer-se ampla i el desnivell també comença a endurir-se, tot i que sempre és prou suportable (mitjanes entre el 4 i el 8% amb alguna punta del 10%). El darrer tram la pendent se suavitza i es corona amb comoditat poc abans d’arribar a la població de Belltall, on s’hi arriba ja en tram de baixada.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

3) Des de Passanant: 4,0 km; 165 m de desnivell; 4,2% desnivell mitjà; 14,0% desnivell màx.; Coeficient 46.

Belltall_vPassanant

Ascens que comença al Barranc de Vinyet, al qual cal accedir des de Passanant per una desviament a l’oest de la població, seguint el cartell que indica Belltall. Després d’un descens pronunciat s’arriba al barranc i comença la primera part de l’ascens, per una carretera secundària amb un asfalt en mal estat i amb unes primeres rampes exigents, amb puntes de l’11 i el 13%.  Al cap d’1,8 km hi ha una petita baixada d’uns 600  m que permet recuperar les cames per tornar a iniciar un nou tram de pujada exigent, entre el 8% i el 12 % gairebé tota l’estona fins arribar a Belltall. Un cop arribats a la població, si volem coronar la cota més alta cal dirigir-se a mà esquerra per la C-14 direcció Montblanc i arribar a l’alçada del creuament del Parc Eòlic que ve de Forès, a 797 m d’alçada.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

4) Des de Pont de Riucorb, cruïlla Ciutadilla: 9,5 km; 338 m de desnivell; 3,6% desnivell mitjà; 7,0% desnivell màx.; Coeficient 45.

Belltall_vCiutadilla.png

Vessant un pèl feixuga de fer, especialment pel volum de trànsit i pel voral poc ampli en algunes parts o bastant brut en d’altres, amb força rugositat a partir del tram on s’acaba l’Urgell i comença la Conca de Barberà. L’inici del port és potser la part més estressant ja que hi ha les pendents més fortes i el voral és pràcticament inexsitent amb 2 carrils de pujada. Un cop superada aquesta primera part, les pendents són força suaus fins coronar (entre el 2,5% i el 3,5% de mitjana) i la carretera força monòtona ja que va enllaçant trams de rectes amb corbes poc pronunciades. En arribar a Belltall cal superar tota la població per acabar coronant al pla dels Erals, a tocar del Par Eòlic de les Forques.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Font: Frederic Ràfols Barrufet: Guia de colls de Catalunya, Andorra i Balears, ed. Cossetània Edicions

Nota: en el llibre del Frederic Ràfols també surt una 5a vessant des de la cruïlla de Verdú, coincidint amb la pujada que es fa des de Ciutadilla, però iniciant l’ascens uns 5 quilòmetres abans venint per la C-14. Aquí no es ressenya ja que es considera que el port en si comença a Ciutadilla, des d’on es pot arribar des de Verdú però també des d’altres indrets. 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s