Ascens a la Urbanització Pinedes Altes

Alçada: 479 m // Comarca: Alt Penedès // Categoria: 2a

1 Variant:

1) Des de cruïlla BV-2122 (Torrelles de Foix): 6,4 km; 222 m de desnivell; 2,2% desnivell mitjà; 16,7% desnivell màx.; Coeficient 32.

L’ascens progressa per una carretera que és el típic camí pavimentat, relativament en bon estat tot i que alguns trams estan bastant malmesos.

Es tracta d’un ascens més aviat dur, ple de rampes en general exigents seguides en molts casos de trams de baixada que permeten recobrar forces. Aquest traçat també explica que el desnivell mitjà sigui tan sols del 2,2%, però no és degut a que sigui una pujada suau i progressiva sinó tot el contrari!

El punt on es corona és a uns 3 quilòmetres d’arribar a la urbanització (foto de portada de l’ascens).

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

De totes maneres si no volem donar mitja volta, per arribar a la urbanització cal tornar a fer un tram de baixada per acabar tornant a pujar noves rampes exigents fins arribar a la Urbanització Pinedes Altes. En aquest punt es pot seguir pel C. del Remei per coronar el punt més alt al C. Pinedes o directament seguir el sentit de la marxa fins enllaçar amb la carretera TP-2442. A mà esquerra s’arriba a la Talaia en un petit tram ascendent; a mà dreta es baixa fins a Aiguaviva.