Alt del Bartolo

Alçada: 726 m // Comarca: Plana Alta // Categoria: 1a

3 vessants:

1) Des de Benicàssim: 10,7 km; 704 m de desnivell; 6,61% desnivell mitjà; 24,0% desnivell màx.; Coeficient 173.

La pujada s’inicia a l’alçada de la N-340, passant-hi per sota si pugem del centre de Benicàssim o per un carrer paral·lel si venim de la mateixa 340. Es tracta d’un ascens molt atractiu per l’entorn en el qual transcorre i diferenciat en dues parts, la primera més suau fins coronar al Desert de les Palmes i la segona molt més dura l’ascens al Bartolo.

Fins al Desert de les Palmes la carretera està en molt bon estat i trobem cartells indicatius amb els kms i % de l’ascensió per als cicloturistes. Fins al km 6 la pujada és força constant i es va guanyant alçada amb certa comoditat. Passat el 6è km d’ascens ve un tram de fals pla i baixada fins arribar al Desert de les Palmes, on trobarem a mà dreta l’inici de la pujada al Bartolo.

Cal agafar una carretera que s’enfila direcció les antenes del Bartolo, passant una mena de porta on hi ha una senyal de prohibit el pas, però que amb la bicicleta es pot passar. Aquesta part de pujada és realment exigent, ja que ens trobem amb unes rampes molt dures (fins al 24%) i a sobre la carretera està en molt mal estat, amb trams molt descompostos on costa que la bici s’agafi bé a terra. Un cop passat el primer quilòmetre i mig les rampes suavitzen un pèl més, però continuen sent exigents i més tenint en compte l’esforç que hem hagut de realitzar per sobrepassar els “murs” precedents intentant no posar el peu a terra. Arribats a les antenes es corona el port i es poden contemplar unes magnífiques vistes de la Plana.

Ascens CIMA.

2) Des de la CV-148: 10,1 km; 594 m de desnivell; 5,76% desnivell mitjà; 24,0% desnivell màx.; Coeficient 160.

Aquesta vessant comença a la CV-148, carretera que uneix Orpesa i Cabanes, agafant un carretereta pavimentada amb trams bastant defectuosos que empalma amb la carretera CV-147 que ve de Benicàssim direcció el Desert de les Palmes. El primer tram de carretera dins empalmar amb la CV-147 que ve de Benicàssim és força irregular i hi ha alguna pendent exigent, arribant al 16%, malgrat no són molt perllongades. Un cop s’arriba a la CV-147 canvia totalment el pedalar, ja que la carretera és molt més bona i al camp de menys d’un quilòmetre la pujada es suavitza molt fins arribar al Desert de les Palmes, des d’on s’inicia l’ascens final al Bartolo, una pujada realment exigent, ja que ens trobem amb unes rampes molt dures (fins al 24%) i a sobre la carretera està en molt mal estat, de manera que en alguna part costa progressar sense tenir dificultats per mantenir-se sobre la bicicleta. Un cop arribem a les antenes finalitza el port, des d’on podrem gaudir d’unes vistes esplèndides sobre la Plana.

3) Des de la cruïlla del Camí Vell de Barcelona (Ermitori de la Magdalena): 11,00 km; 672 m de desnivell; 6,11% desnivell mitjà; 24,0% desnivell màx.; Coeficient 157.

L’inici de la pujada es compatibilitza des de l’Ermitori de la Magdalena, a la cruïlla entre la carretera CV-147 amb el Camí Vell de Barcelona. La primera part de la pujada fins al Desert de les Palmes és força sostinguda i sense pendents exigents, però tampoc amb massa descansos. L’entorn és fantàstic i les vistes sobre la plana de Castelló proposen aturar-se en algun moment per contemplar el paisatge.

Un cop coronem el Desert de les Palmes hem de continuar uns metres endavant fins trobar a mà esquerra la carretera carretera que s’enfila direcció les antenes del Bartolo, passant una mena de porta on hi ha una senyal de prohibit el pas, però que amb la bicicleta es pot passar. Aquesta part de pujada és realment exigent, ja que ens trobem amb unes rampes molt dures (fins al 24%) i a sobre la carretera està en molt mal estat, amb trams molt descompostos on costa que la bici s’agafi bé a terra. Un cop passat el primer quilòmetre i mig les rampes suavitzen un pèl més, però continuen sent exigents i més tenint en compte l’esforç que hem hagut de realitzar per sobrepassar els “murs” precedents intentant no posar el peu a terra. Arribats a les antenes es corona el port i es poden contemplar unes magnífiques vistes de la Plana.

Font: https://www.retocima.es/cas03.htm i Marcel Borràs Google Maps, Strava i coeficient d’APM

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.