Ascens a Segura

Alçada: 788 m // Comarca: Conca de Barberà // Categoria: 4a

1 Vessant:

1) Des de Cruïlla T-243 / T-224 Vallfogona de Riucorb: 3,8 km; 172 m de desnivell; 4,6% desnivell mitjà; 7,0% desnivell màx.; Coeficient 24.

Alt de Segura

Ascens per una carretera força tranquil·la i amb un paviment rugós que s’enganxa, malgrat els desnivells no són exigents i es va pujant sense massa dificultats.

L’inici del port és a cruïlla en forma de tisora de la T-243 amb la T-224 (pujant de Vallfogona de Riucorb o baixant de Llorac) i en direcció a Conesa. La part inicial de la pujada és potser la que més s’enganxa de totes, però en general és un port força constant en quant al seu desnivell. Un cop s’arriba a Segura la carretera principal mena cap a Conesa, malgrat es pot anar per una carretera pavimentada cap a Savallà del Comtat, en un tram inicial que encara allargaria l’ascens uns metres més).

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Font: Marcel Borràs mitjançant creador de rutes Ekibike

Anuncis

Ascens a Talavera

Alçada: 758 m // Comarca: Segarra // Categoria: 3a

1 vessant:

1) Des de Pont riu Ondara a Sant Antolí i Vilanova: 6,0 km; 213 m de desnivell; 3,6% desnivell mitjà; 6,0% desnivell màx.; Coeficient 30.

Alt de Talavera

Bonic i tranquil ascens a la Segarra. Des de la població de Sant Antolí i Vilanova s’ha d’agafar la LV-2031 en direcció Pavia i Talavera. La pujada no presenta cap tipus de dificultat (rampes màximes del 6,0%) i es pot anar fent al ritme que es vulgui. L’asfalt està en bastant bon estat i el trànsit és escàs. Un cop coronat el port, la carretera ens duu en un seguit de pujades i baixades cap a Rauric (Conca de Barberà).

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Font: Frederic Ràfols Barrufet: Guia de colls de Catalunya, Andorra i Balears, ed. Cossetània Edicions

Coll de les Guixeres

Alçada: 801 m // Comarca: Conca de Barberà // Categoria: 4a

1 Vessant:

1) Des de Santa Coloma de Queralt: 4,1 km; 128 m de desnivell; 3,1% desnivell mitjà; 8,0% desnivell màx.; Coeficient 19.

Coll de les Guixeres

Més que un port sembla un gran repetxó a la sortida de Santa Coloma de Queralt anant direcció Cervera i Calaf (primer per la C-241d i després per la T-221). Els primers  2,5 quilòmtres són força suaus i un cop passat l’encreuament que va cap Igualada és quan ve el tram de pujada més forta (entre el 6 i e 8%) fins coronar el Coll de les Guixeres a 801 m.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Font: Marcel Borràs mitjançant creador de rutes Ekibike (a la web de ports de l’A.C. Montjuïc surt com a Coll de Ricor)

 

Ascens al Camí de Campdàsens

Alçada: 172 m // Comarca: Garraf / Categoria: 4a

1 vessant:

1) Des de Vallcarca: 2,8 km; 165 m de desnivell; 5,9% desnivell mitjà; 14,0% desnivell màx.; Coeficient 29.

Camí de Campdàsens

Pujada més aviat per col·leccionar en bicicleta de carretera, ja que un cop es corona el camí es converteix en pista de terra.

L’inici del port és a la Cala de Vallcarca, a la qual hi accedim per la C-31, a les costes del Garraf. Anem seguint els cartells que indiquen Campdàsens, passant primer pel costat de la fàbrica de ciment i posteriorment agafant un trencat a mà dreta on es passa per sota l’autopista Pau Casals en un tram on ja l’asfalt desapareix per passar a ser un paviment rugós en força mal estat. L’ascens és curt però intens, ja que en 1 quilòmetre guanyes aproximadament 120 m (rampes majoritàriament entre el 10% i el 14%). d’alçada. Just quan s’acaben les rampes dures desapareix l’asfalt i el camí passa a ser de terra. La pujada continua uns 2 metres més, on ja la pista fa un tram de baixada i continua fins a Campdàsens.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Font: http://www.acmontjuic.org/public_html/ports/comarca.htm?num=17 i Marcel Borràs mitjançant creador de rutes Ekibike.

Ascens a la Font de Pallerols

Alçada: 750 m // Comarca: Montsià // Categoria: 2a

1 vessant:

1) Des de la Sénia: 6,0 km; 375 m de desnivell; 6,2% desnivell mitjà; 17,0% desnivell màx.; Coeficient 107.

Ermita Font Pallerols

Pujada de gran intensitat, sobretot pels 3 quilòmetres centrals que són infernals (mitjanes del 10% amb trams que arriben al 17%). La carretera és la típica pavimentada i a la part final està en molt mal estat. A mesura que es va pujant el port les vistes sobre el Montsià i la zona del Baix Maestrat són ben boniques. I amb sort, un dia amb les condicions climatològiques favorables es pot arribar a veure Mallorca i les Pitiüses.

La sortida és al mig de la població de la Sénia i cal encaminar-se cap a la cruïlla on indica Pallerols cap a la dreta. Seguim sempre pel camí principal i les diverses indicacions que senyalen cap a l’ermita de Pallerols. En tot moment es van veient al davant les rampes que ens esperen dibuixades a la muntanya que veiem davant nostre.

L’inici de l’ascens és suau i fins i tot amb algun tram que fa baixada. És a partir del segon quilòmetre del port que comencen les rampes dures i exigents, amb el seu punt àlgid al quilòmetre 3 on ens trobem amb desnivells continuats de fins el 17%. Al darrer quilòmetre l’ascens es suavitza a la vegada que la carretera es va descomposant i costa trobar trams per on encarrilar la bicicleta sense trobar cap clot. Un cop arribats al final de la carretera, si es vol arribar a la petita capella cal agafar un tram de pista.

La baixada la fem per on hem pujat, un veritable test per als frens i pneumàtics de la bicicleta.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Font: Frederic Ràfols Barrufet: Guia de colls de Catalunya, Andorra i Balears, ed. Cossetània Edicions

Port de Bel

Alçada: 952 m // Comarca: Baix Maestrat // Categoria: 2a

1 vessant:

1) Des de Rossell: 8,79 km; 513 m de desnivell; 5,83% desnivell mitjà; 14,0% desnivell màx.; Coeficient 100.

Bonic i tranquil ascens a la zona del Baix Maestrat. L’inici del port comença just al sortir de la població de Rossell, després de fer un petit descens i encarrilant una rampa al 12%. Just superar-la ens trobem amb l’encreuament que puja cap a Bel per la CV-104 (carretera en bon estat).

L’ascens és força llarg i tot i que es pot anar pujant al ritme que es vulgui, hi ha zones amb rampes exigents que obliguen a pedalar amb força (puntes entre el 10 i el 14%). Al km 5 hi ha un petit i pronunciat descens que ajuda a agafar aire i oxigenar les cames.

El Port es corona uns quants metres abans d’arribar a la població de Bel. La baixada s’ha de fer per on hem pujat, un descens divertit però amb el que cal parar atenció en algunes corbes cegues!

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Font: http://www.altimetrias.net/aspbk/verPerfilusu.asp?id=1034

Pedaleando en la oscuridad

pedaleando-en-la-oscuridad

Llibre en que l’exciclista professional David Millar narra la seva experiència de dopatge dins en el món del ciclisme.

Millar explica els seus inicis i com poc a poc la pressió del món professional el fan optar per usar productes dopants, especialment EPO.

Millar aconsegueix explicar de forma trepidant el retrat més fosc del ciclisme professional i com acostuma a funcionar per dins.

Malgrat ser un llibre autobiagràfic, hi ha un punt thriler en el relat que fa que t’enganxis a la seva lectura.

Algunes ressenyes d’interès sobre el llibre:

THE TELEGRAPH: «Una obra mestra de la literatura esportiva. L’imperible retrat de l’esportista que, després de caure en picat fins el fons, s’aixeca miraculosament rehabilitat com a corredor i com a persona.»

THE OBSERVER: «El seu relat —estranyament— s’ha erigit en un dels més inspiradors del ciclisme, fins i tot de qualsevol esport. Si vols conèixer com es dopen els ciclistes, ho trobaràs aquí; si vols descobrir per què ho fan, mai abans no s’havia explicat tan vivament. Tanmateix, el major èxit de Pedaleando en la oscuridad és que aconsegueix que tornis a creure en el ciclisme.»

THE GUARDIAN: «Un dels millors relats en primera persona del món de l’esport… Qualsevol persona interessada en comprendre les motivacions de l’esportista que fa trampes dopant-se o que es pregunta com aquella persona pot voler tornar a competir, satisfarà la seva curiositat aquí.»

THE TIMES: «Un retrato àcid de les ambigüitats morals del dopatge.»

SCOTLAND ON SUNDAY: «Aquest llibre serà recordat com una de les grans autobiografies esportives.»

PUBLISHERS WEEKLY: «Qualsevol persona interessada en l’extenuant món del ciclista professional, hauria de llegir aquest llibre valent i sincer sobre el viatge de l’arrepentiment a la redenció de David Millar.»

Encara està pendent de ser traduït al català.

Dades bibliogràfiques: DAVID MILLAR: Pedaleando en la oscuridad. Ed. Contra. Any edició 2012. 242 pàgs.

Podreu veure un reportatge sobre el tema a: https://www.youtube.com/watch?v=VKOGbxE0Ido o una entrevista més extensa a: https://www.youtube.com/watch?v=gpS0p4Clfg0

Ascens a Guàrdia Lada

Alçada: 726 m // Comarca: Segarra // Categoria: 3a

1 vessant:

1) Des del pont del riu Ondara (Cervera): 9,8 km; 266 m de desnivell; 2,7% desnivell mitjà; 7,0% desnivell màx.; Coeficient 38.

Guàrdia Lada

Ascensió que comença a l’alçada del Riu Ondara, baixant de Cervera per la L-214 i en direcció a Sarral. La carretera està en bon estat, tot i que el voral no és molt ample. Per sort no hi ha un gran volum de trànsit.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

En general el port no presenta cap dificultat, els pendents són suaus amb alguns trams de fals pla que es van fent amb paciència i gaudint de les àmplies vistes de la Segarra. Fin i tot cap als km. 6,5 i 7,5 hi ha 2 petits descensos abans d’enfilar el darrer tram de pujada on hi ha les rampes més dures de l’ascens (màx. 7%) fins coronar Guàrdia Lada.

Font: Frederic Ràfols Barrufet: Guia de colls de Catalunya, Andorra i Balears, ed. Cossetània Edicions

Ascens al Mas de Barberans

Alçada: 341 m // Comarca: Montsià // Categoria: 3a

1 vessant:

1) Des de TV-3421 venint de la Raval de Cristo – Roquetes: 13,1 km; 323 m de desnivell; 2,5% desnivell mitjà; 10,0% desnivell màx.; Coeficient 40.

Mas de Barberans

Ascens suau per una carretera tranquil·la i en bon estat. La major part del port es transcorre en un fals pla entre l’1% i el 4%, amb l’excepció d’algunes petites rampetes. Només a l’arribar a la part final ens trobem la part més exigent, quan ja es puja al Mas de Barberans amb unes rampes entre el 7% i el 8%.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Font: Frederic Ràfols Barrufet: Guia de colls de Catalunya, Andorra i Balears, ed. Cossetània Edicions

Ascens al Molar (Mina de la Raimunda)

Alçada: 219 m // Comarca: Priorat // Categoria: 4a

1 Variant:

1) Des del Riu Siurana (Cruïlla MasroigBellmunt del Priorat): 2,5 km; 117 m de desnivell; 5,0% desnivell mitjà; 10,7% desnivell màx.; Coeficient 18.

Alt del Molar

Ascens que transcorre per una carretera secundària, amb un paviment en prou bon estat i que representa molt bé el pedalar pel Priorat: trams de pujada i baixada continus i, en aquest cas, de prou talla com per arribar a puntuar com a port de 4a categoria.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Font: Marcel Borràs mitjançant creador de rutes Ekibike