Ascens al Molar (Mina de la Raimunda)

Alçada: 219 m // Comarca: Priorat // Categoria: 4a

1 Variant:

1) Des del Riu Siurana (Cruïlla MasroigBellmunt del Priorat): 2,5 km; 117 m de desnivell; 5,0% desnivell mitjà; 10,7% desnivell màx.; Coeficient 18.

Alt del Molar

Ascens que transcorre per una carretera secundària, amb un paviment en prou bon estat i que representa molt bé el pedalar pel Priorat: trams de pujada i baixada continus i, en aquest cas, de prou talla com per arribar a puntuar com a port de 4a categoria.

Font: Marcel Borràs mitjançant creador de rutes Ekibike

Collet de la Serra

Alçada: 818 m // Comarca: Anoia – Alt Penedès // Categoria: 2a (des de la vessant de la Llacuna port de 3a categoria)

4 Variants:

1) Des de Sant Martí Sarroca: 14,1 km; 512 m de desnivell; 3,6% desnivell mitjà; 7,0% desnivell màx.; Coeficient 69.

Collet de la Serra_vSt Martí Sarroca x Les Llambardes .png

2) Des de Sant Martí Sarroca per Pontons: 17,8 km; 523 m de desnivell; 2,9% desnivell mitjà; 10,0% desnivell màx.; Coeficient 69.

Collet de la Serra_vSt Martí Sarroca x Pontons i Collet del Retomb 831 m .png

3) Des de Sant Joan de Mediona, per Rofes i la Llacuna: 13,9 km; 368 m de desnivell; 2,6% desnivell mitjà; 8,0% desnivell màx.; Coeficient 50.

Collet de la Serra_vST Joan Mediona x Llacuna.png

4) Des del Pont de la Riera de Miralles (venint de l’Hostal de Miralles a la C-37): 8,2 km; 320 m de desnivell; 3,8% desnivell mitjà; 9,0% desnivell màx.; Coeficient 44.

Collet de la Serra_vLlacuna.png

Vessant que comença a la C-37, venint de l’Hostal de Miralles. Passada la Riera de Miralles comença un primer tram d’ascens de quasi 2 km amb mitjanes del 5% fins passar el Coll de la Creu del Pla. En aquest punt hi ha un tram d’1,5 km en suau descens fins a la Llacuna, on cal seguir direcció Vilafranca del Penedès. La carretera es torna a enfilar amb mitjanes compreses entre el 4 i el 5% (puntes de fins al 8-9%) fins a coronar el Collet de la Serra, just passada la cruïlla que ve de Pontons (camí rural).

Coll de Comiols

Alçada: 1.070 m // Comarca: NogueraPallars Jussà // Categoria: 1a (venint d’Artesa de segre port de 2a i d’Isona i Sant salvador de Toló port de 3a)

4 Variants:

1) Des de cruïlla C-14Ponts: 28,3 km; 729 m de desnivell; 2,6% desnivell mitjà; 5,0% desnivell màx.; Coeficient 130.

2) Des del Pont del Riu Segre (venint d’Artesa de Segre): 18,2 km; 750 m de desnivell; 4,1% desnivell mitjà; 7,0% desnivell màx.; Coeficient 104.

3) Des de Pont del Torrent del Barril (venint d’Isona a l’alçada de la cruïlla de Llordà): 7,6 km; 417 m de desnivell; 5,5% desnivell mitjà; 10,0% desnivell màx.; Coeficient 71.

Coll de Comiols_vIsona

Ascens que comença venint d’Isona per la C-1412b.

Després d’un tram de puja i baixa, a l’alçada de la cruïlla de Llordà comença la pujada fins dalt el Coll de Comiols, on potser el més incòmode del port és el trànsit de vehicles. La pujada és força sostinguda, tot i que les parts més dures ens les trobem en els 2 primers quilòmetres, al km 4 i la darrera rampa final (amb rampes fins el 10%).

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

4) Des del Barranc del Toló (venint de Sant Salvador de Toló): 7,2 km; 234 m de desnivell; 3,2% desnivell mitjà; 7,0% desnivell màx.; Coeficient 41.

Ascens a Orcau

Alçada: 753 m // Comarca: Pallars Jussà // Categoria: 3a

1 vessant:

1) Des del Pont del riu d’Abella, venint de la cruïlla C-1412, Isona: 4,5 km; 254 m de desnivell; 5,7% desnivell mitjà; 8,0% desnivell màx.; Coeficient 43.

Orcau

Ascens puja i baixa al poble d’Orcau.

Ascens a l’Hostal Roig

Alçada: 1.096 m // Comarca: Noguera – Pallars Jussà // Categoria: 2a

2 vessants:

1) Des de Vilanova de Meià: 9,8 km; 501 m de desnivell; 5,0% desnivell mitjà; 9,0% desnivell màx.; Coeficient 75.

Hostal Roig_vVilanova de Meià

Bonic ascens cap al Montsec de Rúbies.

Font: Marcel Borràs mitjançant creador de rutes Ekibike.

2) Des dels Masos de Llimiana: 14,1 km; 693 m de desnivell; 4,9% desnivell mitjà; 10,0% desnivell màx.; Coeficient 107.

Hostal Roig_vMasos de Llimiana

La Creu

Alçada: 575 m // Comarca: Noguera // Categoria: 3a

1 vessant:

1) Des del trencall L-512 per Alentorn: 5,5 km; 245 m de desnivell; 4,5% desnivell mitjà; 9,0% desnivell màx.; Coeficient 39.

la Creu

Ascens que es fa per la LP-9132, camí a Vilanova de Meià venint des de la L-512. La carretera està en bon estat i és relativament tranquil·la.

La pujada presenta una primera part més exigent, especialment un cop passada la població d’Alentorn quan s’enfila cap a la muntanya de Sant Ermengol, on trobem alguna rampa propera al 10%. Un cop superada la meitat de l’ascens trobem un tram final més suau sobre el Pla de Matamala, en el qual es corona la Creu. Des d’aquí ja s’inicia un tram de descens que ens mena cap a Vilanova de Meià, al peu del Montsec de Rúbies, on si no es vol tornar per on hem vingut haurem de seguir direcció Llimiana i realitzar el bonic ascens a l’Hostal Roig.

Ascens a la Urbanització Vallençana

Alçada: 253 m // Comarca: Vallès Occidental // Categoria: 2a

1 Variant:

1) Des de baix de la urbanització: 1,7 km; 140 m de desnivell; 7,7% desnivell mitjà; 20,0% desnivell màx.; Coeficient 39.

Alt Urbanització Vallençana

Un ascens al qual cal anar-hi expressament i que, per les seves característiques, és bàsicament per col·leccionar o per fer sèries amb forts desnivells. No té un encant peculiar i el paviment és molt rugós i en general en mal estat.

Una altra característica d’aquest port és que, per coronar-lo, primer s’ha de baixar la urbanització per després tornar cap amunt.

Per accedir-hi cal arribar primer al Collet de la Vallençana i dirigir-nos cap a la urbanització pel camí vell de Montcada (està ben indicat dalt del mateix coll).

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

El punt més baix de la Urbanització Vallensana es troba al Carrer de la Cadernera. Seguint aquest carrere s’inicia l’ascens del port enllaçant un seguit de rampes molt dures (bastants trams entre el 15 i el 20%) fins sortir al capdamunt de la urbanització. Per coronar el punt més alt de la carretera prosseguim uns 500 metres més i  en un darrer tram de descens sortim novament dalt el Coll de la Vallençana .

Font: Frederic Ràfols Barrufet: Guia de colls de Catalunya, Andorra i Balears, ed. Cossetània Edicions i altimetria corregida mitjançant creador de rutes EkibikeVisor de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya

Ascens a Belltall

Alçada: 797 m // Comarca: Conca de Barberà –  Urgell // Categoria: 3a

5 Vessants:

1) Des de Sarral: 10,0 km; 327 m de desnivell; 3,3% desnivell mitjà; 10,0% desnivell màx.; Coeficient 46.

2) Des de Solivella: 8,0 km; 315 m de desnivell; 3,9% desnivell mitjà; 10,0% desnivell màx.; Coeficient 50.

3) Des de Passanant: 4,0 km; 165 m de desnivell; 4,2% desnivell mitjà; 14,0% desnivell màx.; Coeficient 46.

Belltall_vPassanant

Ascens que comença al Barranc de Vinyet, al qual cal accedir des de Passanant per una desviament a l’oest de la població, seguint el cartell que indica Belltall. Després d’un descens pronunciat s’arriba al barranc i comença la primera part de l’ascens, per una carretera secundària amb un asfalt en mal estat i amb unes primeres rampes exigents, amb puntes de l’11 i el 13%.  Al cap d’1,8 km hi ha una petita baixada d’uns 600  m que permet recuperar les cames per tornar a iniciar un nou tram de pujada exigent, entre el 8% i el 12 % gairebé tota l’estona fins arribar a Belltall. Un cop arribats a la població, si volem coronar la cota més alta cal dirigir-se a mà esquerra per la C-14 direcció Montblanc i arribar a l’alçada del creuament del Parc Eòlic que ve de Forès, a 797 m d’alçada.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

4) Des de Pont de Riucorb, cruïlla Ciutadilla: 9,5 km; 338 m de desnivell; 3,6% desnivell mitjà; 7,0% desnivell màx.; Coeficient 45.

5) Des de Cruïlla Verdú: 14,8 km; 400 m de desnivell; 2,7% desnivell mitjà; 7,0% desnivell màx.; Coeficient 55.

Font: Frederic Ràfols Barrufet: Guia de colls de Catalunya, Andorra i Balears, ed. Cossetània Edicions

Museus de ciclisme

Museus sobre el món del ciclisme:

Museu Fundació Ciclisme Maó Menorca Arturo Sintes: Museu que recull una important selecció de material històric sobre ciclisme.

SONY DSC

Recinte Firal . Carretera a Es Migjorn, Es Mercadal, (Illes Balears – Països Catalans) – 610464984 o 610464816 – volta@menorcacicloturista.com – https://www.facebook.com/groups/292707851590/

Berria Museo: Museu que recull bona part de la història del ciclisme.

article-albacete-acoge-el-museo-berria

Oficina de Turisme, Carretera de las Lagunas km0,5, Ossa de Montiel (Espanya)

Casa Coppi: Museu dedicat a Fausto Coppi (il Campeonissimo)

Castellania_Casa_Coppi_Cimeli

Via Fausto Coppi 2, Castellania (Itàlia) – +39 389 8771890 – www.faustocoppi.it

Madonna del Ghisallo: Museu al costat de l’església de Madonna de Ghisallo, conegut per ser la patrona universal dels ciclistes. És un lloc de pelegrinatge de molts ciclistes.

Madonna del Ghisallo

Via Adua, 1, 22030 Magreglio CO, Itàlia

Centrum Ronde Van Vlaanderen: Museu que recull l’eperit de les clàssiques belgues.

Centrum-Ronde-van-Vlaanderen

Markt 43, Oudenaarde (Bèlgica) – +32(0)55/339933 – info@crvv.be – www.crvv.be

Bar-Restaurant Col du Tourmalet: Tot i no ser un museu com a tal si que val la pena entrar a veure tot el que hi ha exposat a dins sobre les gestes ciclistes que envolten el colós dels Pirineus.

IMG_4692-web-1024x683

Col du Tourmalet, 2.115 m. D-968 – Varètja (França)

Coll del Pigat

Alçada: 563 m // Comarca: Priorat // Categoria: 3a

1 Vessant:

1) Des de l’Estació de tren de Pradell de la Teixeta: 6,1 km; 226 m de desnivell; 3,5% desnivell mitjà; 11,3% desnivell màx.; Coeficient 32.

Coll del Pigat

El port comença a l’Estació de tren de Pradell de la Teixeta, a la qual s’hi arriba des de la Torre de Fontaubella. La carretera, molt tranquil·la i en bon estat, s’enfila cap a Pradell de la Teixeta, amb un petit tram de baixada al km 2 de l’ascens, però que de seguida s’acaba per trobar-nos amb un tram de rampes irregulars entre el 2% i el 10% fins arribar a Pradell. Un cop passem el centre de la població emprenem les rampes més dures fins enllaçar amb la carretera N-420 que ve de Falset direcció Reus. Un cop a la carretera cal seguir una estona més ja amb pendents més suaus fins coronar el Coll del Pigat.