Coll de Bóixols

Alçada: 1.332 m // Comarca: Alt Urgell // Categoria: 2a (per la vessant de Bóixols port de 3a categoria)

2 vessants:

1) Des del trencall dela C-14 (Coll de Nargó): 18,7 km; 773 m de desnivell; 4,1% desnivell mitjà; 8,0% desnivell màx.; Coeficient 114.

Ascens CIMA. La pujada comença al Coll de Nargó (Alt Urgell) i cal seguir la carretera L-511 en direcció Isona (Pallars Jussà). És un ascens llarg i sostingut, generalment amb rampes mitjanes vora el 6%, poc volum de trànsit i amb un asfalt en bones condicions. Els primers 3 quilòmetres són una mica “tobogan”, amb petites pujades i baixades. A partir del riu Sallent comença ja la pujada sostinguda fins a coronar, amb un bon descans entre els quilòmetres 12 i 14 que planegen força, aproximadament a l’alçada de Sant Romà de Valldarques. A l’alçada del Coll de la Mola la carretera torna a pujar ja fins coronar, en uns darrers 4,5 quilòmetres que oscil·len entre el 4%-7% de mitjana. L’arribada al Coll de Bóixols és especialment bonica pel cartell del coll, ple d’enganxines de diferents entitats i esdeveniments que testimonien el seu pas per aquest gran coll de les terres lleidatanes.

Font: Frederic Ràfols Barrufet: Guia de colls de Catalunya, Andorra i Balears, ed. Cossetània Edicions

2) Des de Bóixols: 7,5 km; 237 m de desnivell; 2,9% desnivell mitjà; 10,0% desnivell màx.; Coeficient 31.

L’ascensió comença a l’alçada del Pont de Bóixols (abans d’arribar a la població de Bóixols) enllaçant amb el descens que ve del Coll de Faidella, en una part paisatgísticament molt bonica i interessant, especialment pel Forat de Bóixols. Les primeres rampes s’enganxen ja que es ve de fer el descens del Coll de Faidella i s’arriben a puntes superiors al 10% de desnivell. Abans d’arribar a Bóixols hi ha un petit descans. Al sortir de la població es veu a mà dreta com puja la carretera, però fins encarrilar el tram de pujada hi ha uns 3 quilòmetres de terreny ondulat que va picant amunt però amb diferents trams de puja-baixa. Quan la carretera fa un retomb a mà dreta, a l’alçada de la cruïlla amb una pista de terra que va a Montanissell i Sallent, venen els darrers 2 quilòmetres finals on les rampes són aproximadament del 6% de mitjana amb alguna punta propera al 10% poc abans de coronar.

Font: Marcel Borràs mitjançant creador de rutes Ekibike

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.